• Etusivu
  • Uutiset
  • Ihmiset
  • Yritykset
  • Tapahtumat
  • Ykkösjuttu
  • Blogit
  • Yrityksille

mediaoulu.fi

Kaupunkilehti verkossa

You are here: Home / Ykkösjuttu / Paikalliset tarjoukset yhdestä osoitteesta

Paikalliset tarjoukset yhdestä osoitteesta

27.7.2017 - Niina Jokelainen

Aleksi Savela vastaa yksin Offerillan toiminnasta Oulun alueella. Hän tapaa yrittäjiä ja suunnittelee tarjouskampanjoita heidän kanssaan.

 

Viime huhtikuusta asti oululaiset ovat voineet seurata paikallisia tarjouksia yhdestä nettiosoitteesta, kun Offerilla aloitti toimintansa Oulussa.

Yritys perustettiin puolitoista vuotta sitten täyttämään Grouponin jättämä aukko tarjousmarkkinoille, ja se toimii myös pääkaupunkiseudulla sekä Tampereella, Turussa ja Jyväskylässä.

Offerilla tekee riskitöntä markkinointia palvelualan yrityksille, esimerkiksi ravintoloille, kahviloille, aktiviteettipaikoille, kauneushoitoloille ja parturi-kampaamoille. Tuotepuolen diilejäkin on jonkin verran.

– Tarkoituksena on palvella puhtaasti sekä yrittäjiä että kuluttajia. Yrittäjille me tuomme uusia asiakkaita ja annamme niille näkyvyyttä. Kuluttajat taas löytävät paikallisia tarjouksia ja he pystyvät pienellä kynnyksellä testaamaan ja löytämään jotakin uutta, Oulun myyntijohtaja Aleksi Savela kertoo.

 

Yrityksen kanssa yhteistyö alkaa keskustelulla siitä, millainen kampanja voisi olla. Sitten sovitaan kampanja-aika, joka voi olla mitä tahansa yhdestä viikosta puoleen vuoteen.

Siinä voi olla jokin maksimi myyntimäärä tai se voi olla tarjoussivulla niin kauan, kuin yrittäjästä tuntuu hyvältä.

Kampanja voi koskea myös jotakin tapahtumaa, jolloin se on voimassa viikon ennen sen alkamista ja alennukset lunastetaan sen aikana.

Mainokset valmistaa editointitiimi, joka hyväksyttää ne yrittäjällä vielä ennen julkaisua.

 

Kuluttaja pääsee tarjousten äärelle kirjautumalla palveluun ja valitsemalla sieltä ostoskoriin haluamansa tarjouksen tai tarjoukset.

Ostokset voi tavallisen verkko-ostoksen tavoin maksaa kortilla, verkkopankissa tai ottaa laskulle.

Sen jälkeen lahjakortti ilmaantuu sähköpostiin, josta sen voi tulostaa tai näyttää mobileversiona. Lahjakortin koodin voi myös kirjoittaa paperille, mikä sekin riittää palvelun lunastamiseen.

 

Tähän mennessä mukaan on lähtenyt noin 40 oululaista yritystä. Vaikka kysyntää on tullut jo ihan mukavasti, yrittäjien tavoittaminen on ollut haaste.

– Paljon enemmän se tietoisuus tulee minun aktiivisuuteni kautta, kun käyn kertomassa, että heille on tällainen huippujuttu, Savela miettii.

Kuluttajat ovat löytäneet Offerillan hyvin. Uutiskirjeen tilaajia on viitisen tuhatta, mutta yritys tavoittaa päivittäin 30-40 00 ihmistä tekstiviestikampanjoin sekä sosiaalisen median ja blogi- ja vlogi-yhteistyön kautta.

– Parhaimmillaan olemme tuoneet kuukaudessa 600 asiakasta yhteen ravintolaan Oulussa.

 

Kampanjan tekeminen ei maksa mitään eli yritystä ei laskuteta missään vaiheessa. Sen sijaan heille tilitetään kahdesti kuukaudessa kaikista lunastetuista lahjakorteista, joista Offerilla ottaa oman markkinaosuutensa.

– Jos kampanja ei myy yhtään lahjakorttia niin Oulun alueella yritys saa 30-40 000 ihmisen näkyvyyden käytännössä ilmaiseksi, Savela toteaa.

Niin kauan kuin kampanja myy ja mitä enemmän se myy, sitä tuottoisampi se on sekä yritykselle että Offerillalle. Siksi yrityksen kanssa pyritään yhteistyössä tekemään myyvä kampanja, jonka jälkeen sillä on uusia vakioasiakkaita.

– 95 prosenttia yrityksistä tekee meidän kanssamme uuden kampanjan, eivätkä he tekisi, elleivät olisi saaneet uusia vakioasiakkaita ja todellista hyötyä edellisestä.

Offerilla Oy

  • Perustettu 1,5 vuotta sitten, Oulussa aloitti huhtikuussa.
  • Kerää paikalliset tarjoukset yhdelle sivustolle.
  • Tavoitteena nousta alalla Pohjoismaiden johtavaksi toimijaksi vuoden 2018 loppuun mennessä.
  • Oulussa tavoitteena on entistä monipuolisempi ja kaiken ikäisiä palveleva tarjousvalikoima.
  • 20-30 työntekijää riippuen kaudesta.

 

 

 

Share

Filed Under: Ykkösjuttu, Yritykset Tagged With: lahjakortti, Offerilla, palvelut, tarjous, tarjouskampanja, tarjousmarkkinat

Luetuimmat

  • Kuivasjärvessä ja Nallikarissa uimista vältettävä
  • Poliisi valvoo uusilla autoilla
  • Luonto tunkeutui terassille
  • Tenori ja musiikin moniottelija
  • Kriisistä syntyi maalaisputiikki

Näitä suosittelemme

Saunalautalla vieraista tulee tuttuja

Sähköpyörätuolilla Oulusta Lissaboniin

Kevätideoita kotiin Stokkan Vintiltä

Galleria Harmaja asettui Pikisaareen

Asuntopolitiikka kaipaa ruotimista

Blogit

It-blogi: Perässä tullaan

Maailman ongelma ovat olleet varakkaat ihmiset ja heidän elintapansa. Mitä … Lue lisää...

Blogi: Kemikaaliton elämä alkaa vesipesusta

Havahduin heinäkuun puolella siihen, että olen elämäni aikana lätrännyt melko … Lue lisää...

Blogi: Luottamusta ja intoa harjoittelusta

  Olin henkisesti valmistautunut yksitoikkoiseen kesään ja … Lue lisää...

Kotoilublogi: Monikäyttöiset puujakkarat

  Kuusamossa asuessani kämppikselläni oli pihalla kaksi simppeliä … Lue lisää...

Tuomariblogi: Pelipäivänä

Olen lukenut ja kuullut pelaajien pelipäivästä. Näihin sisältyvät aamutreenit, … Lue lisää...

Tapahtumia

Huikeita näyttelyitä taidemuseossa 2018

Koko perheen joulupolku Hupisaarilla 

100-vuotisjuhla näkyy ja kuuluu

Vanhan ajan markkinat taas Oulunsalossa

Pohjoisen suurinvestoinnit tarvitsevat maarakennusvoimaa

Makuupussi mukaan ja yöksi kirkkoon

Kategoriat

  • Blogit
  • Ihmiset
  • Tapahtumat
  • Uutiset
  • Ykkösjuttu
  • Yleinen
  • Yritykset

Haku

Yhteystiedot

toimitus@mediaoulu.fi hannele@mediaoulu.fi

Olemme myös

Twitterissä, Instagram ja Facebookissa

Tule mukaan tekemään verkkolehteä!

Voit olla mukana uuden verkkojulkaisun sisällön luomisessa. Lähetä kuva, video tai teksti haluamastasi aiheesta! Kerro mikä sinua kiinnostaa ja millaisia juttuja verkkolehdessä pitäisi olla! Anna palautetta!

· Copyright Mediaoulu 2015 ·